Cukraus įtaka odai

Vis dažniau yra sakoma, kad mūsų odos kokybė ir jos išvaizda priklauso ne tik nuo genetikos, bet ir nuo gyvenimo būdo. Dažniausiai minimi odos jaunatvės priešai yra jau mums gerai  žinomi: UV spinduliuotė, rūkymas, nesaikingas alkoholio vartojimas, poilsio ir darbo režimo nebuvimas, reikiamo vandens kiekio stoka, „neteisingos“ kosmetikos naudojimas. Tačiau dabar prie šio „spartinančio senėjimo sąrašo„ stoja ir per didelis cukraus suvartojimas!!!

Glikacija – tai yra natūralus biocheminis procesas, kurio metu gliukozės perteklius esantis kraujyje susijungia su baltymais ir/ar tam tikrais lipidais (riebalais). Moksliniai tyrimai rodo, kad glikacijos procesas ir laisvieji radikalai pažeidžia ląsteles bei sukelia priešlaikinį odos senėjimą!

Be abejo, gliukozė yra labai reikalinga mūsų  ląstelėms. Juk gliukozė yra ląstelių maistas. Bet gliukozės (cukraus) perteklius žalingai veikia visą organizmą, taigi ir didžiausią žmogaus organą – odą. Staigiai gavęs didelius kiekius cukraus žmogaus organizmas nespėja sintetinti insulino. Tuomet jungiamajame audinyje ir kolageno skaidulose atsiranda lipnių junginių. Didėja oksidacinė pažeida ir didėja neigiamas poveikis dermai. Be to, tai provokuoja lėtinį uždegiminį procesą, dėl kurio atsiranda kraujagyslių, raumenų ir odos pokyčiai. Tai veikia odos būklę neigiamai, blogėja jos mityba ir mažėja elastingumas.

Rekomenduojama cukraus paros norma – šeši šaukšteliai, arba 100 kcal!!!  Neužmirškite, kad pridėtinio cukraus apstu visur: saldžiuosiuose gėrimuose, sultyse, alkoholyje, pyragėliuose, dešrelėse, jogurtuose, sūreliuose ir t.t.

Paprastai tariant, glikacija reiškia savotišką kūno audinių, taip pat ir odos, susicukravimą, kuris su amžiumi vis labiau stiprėja. Cukraus apykaitos produktai, kurių kūnas neperdirba ir neįsisavina, prisijungia prie odos kolageno skaidulų ir jas sukietina. Ląstelių funkcijos sutrinka ir natūrali odos regeneracijos sistema nebeveikia taip gerai, kaip anksčiau. Pasekmė: susidaro raukšlės.

Požymiai, kad per glikacijos procesas vyksta sparčiai :

  • Pilkšva,“negyvybinga“ odos spalva
  • Bėrimai, spuogai
  • Ankstyvos raukšlės
  • Raumenų, sanarių skausmai
  • Energijos lygio šokinėjimai: arba pasyvumas, arba aktyvumas
  • Genda dantys
  • Padidėjęs svoris (ypač ant pilvo)
  • Padidėjęs saldumynų poreikis (kuo daugiau valgome saldžiai, tuo daugiau saldžiai norime)

Pabaigai

  • Mityba yra labai svarbi sveikatai ir odos išvaizdai
  • Mažiau saldumynų, daugiau skaidulų (vaisiai, daržovės, kai kurios grūdinės kultūros) baltymų (augalinai ir gyvūniniai) ir gerųjų riebalų (omega 3, 6, 9 )
  • Vanduo gyvybiškai svarbus sveikatai ir grožiui. Suaktyvina medžiagų apykaitą, „išplauna“ organizmą nuo katabolinių „šiukšlių“
  • Judesys gyvenimo pagrindas, viskas kas gyva, juda. Daugiau aktyvumo ir judesio, nes tai suteikia dopamino, laimės hormono, kuris taip pat gaunamas, kai valgome saldžiai.
  • Antioksidantai saugo jaunystę ir sveikatą (vit E, Selenas, Cinkas,  Glutationas).

Nėra jokių produktų krepšelyje.