Vanduo

Vanduo yra gyvybiškai būtinas mūsų organizmui. Tačiau būtina žinoti ne tik kiek jo reikia išgerti per parą, bet ir kaip bei kada. 

Vanduo sudaro didžiausią žmogaus organizmo dalį: apie 70 proc. ir jo kiekis priklauso nuo amžiaus. Naujagimio organizmą vanduo sudaro apie 80 proc., o senstant vandens kiekis organizme gali sumažėti iki 60 proc.

Kodėl gerti vandenį yra svarbu?

  • Vanduo yra būtinas fiziologiniams virškinimo ir šalinimo procesams
  •  Jis palaiko pastovią kūno temperatūrą
  •  Gyvybiniai procesai gali vykti tik tada kai ląstelėse yra pakankamai vandens
  • Padeda  mažinant  papildomą kūno svorį
  • Gerina ir spartina medžiagų apykaitą
  • Gerina nuotaiką
  • Turi organizmui būtinų mineralų ir kt.medžiagų
  • Gerina širdies darbą
  • Padeda susirgus peršalimo ligomis
  • Gerina odos būklę
  • Valo kraują
  • Gerina  vidaus organų veiklą
  • Šalina katabolinias „šiukšles„ toksinus

Organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti svarbu kasdien gauti reikiamą vandens kiekį, todėl sveikam žmogui per parą rekomenduojama išgerti 8 stiklines vandens. Tačiau yra svarbu ne tik vandens kiekis, bet ir kaip, kada, jis yra geriamas.  Idealu rytą pradėti stikline vandens, kuri sužadina virškinimo traktą, išplauna per naktį susikaupusius toksinus, tarsi “pažadina” mūsų organizmą naujai dienai.  Pasak sveikatos specialistų: Iki valgio likus apie pusvalandžiui galima išgerti stiklinę vandens, tačiau valgio metu nereikėtų gerti daug vandens. Kai maistas labai gerai sukramtomas iki tyrelės, pakankamai suvilgomas seilėmis, nesinori valgio metu gurkšnoti skysčių. Po valgio gerti kavą, arbatą ar kitus skysčius galima apytiksliai praėjus pusantros valandos, kai maistas jau  yra apvirškintas. Įdomu tai, kad gazuoti gėrimai yra pasisavinami greičiau nei negazuoti, todėl juos vartojant, galimas dažnas apetitas bei pilvo pūtimas! Gazuoti gėrimai taip pat trikdo virškinimo procesą skrandyje, todėl valgio metu atsigerti reikėtų negazuoto gėrimo. Gazuotas vanduo gali sukelti rėmenį, todėl jo nereikėtų vartoti sergant gastritu, opalige. Taigi niekas nepakeis tikro, tyro vandens! Dar viena dažnai daroma klaida yra gerti virintą vandenį, toks vanduo yra praradęs savo tikrąją vertę, t.y. jis yra mažiau naudingas mūsų organizmui.

Kai organizme trūksta vandens mes jaučiame troškulį, galimas nuovargis. Taip pat gali pasireikšti vidurių užkietėjimas, sausa oda ir lūpos bei trapūs plaukai, tai yra įrodymas, kad geriame per mažai skysčių. Per ilgametę savo darbo patirtį pastebėjau, kad nemaža dalis klientų užmiršta darbų gausoje gerti vandenį, todėl pravartu išsiugdyti tokį įprotį, kartais spec.programėlėmis, nes vandens galia ir nauda yra nenuginčajama tiek sveikatai, svorio kontrolei, gerai savijautau, tiek odos grožiui.  

P.S. mane apgauti sudėtinga, pažiurėjus į odą, iškart galiu pasakyti, kam trūksta drėgmės. Klientės (ai) dažnai stebisi, sako, kaip jūs taip atspėjote? Atsakau, oda man sufleruoja apie tai!

Nėra jokių produktų krepšelyje.